Konuyla ilgili olarak merkezin sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, CİMER’in, vatandaşların dilekçelerini kullanmak için kamu kurumlarına kolaylıkla başvurabilmelerine ve başvuru yapma hakkına olanak tanıyan dünyanın millet ve devlet arasındaki en büyük kamusal iletişim platformu olduğu hatırlatıldı. bilgi alabilir ve başvuru sürecini 7/24 takip edebilirsiniz.
Açıklamada, yürütme organı bünyesinde 40 bine yakın idari birimde kamu kurumlarını temsil eden 90 bine yakın kamu görevlisini barındıran ve 34 milyon okuma, iletme ve yanıtlama işlemi gerçekleştiren CİMER’e 2023 yılında 7 milyon 650 bin başvuru yapıldığı belirtildi. bir yıl içindeki işlemler.
Bazı medya kuruluşlarının “CİMER’e iletilen bir talebin basına sızdırıldığı” iddiası doğru değil.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi alma haklarını kullanmak için kamu kurumlarına kolaylıkla başvurmalarına olanak sağlıyor. pic.twitter.com/lKyAjlMOIE
— Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (@dmmiletisim) 20 Ocak 2024
Açıklamada, başvuru aşamasında güvenlik amacıyla temel kimlik bilgilerinin yanı sıra cep telefonu doğrulaması ve çift faktörlü kimlik doğrulamanın da gerekli olduğu belirtilerek, şu ifadelere yer verildi:
“Başvuruyu okuyan kamu görevlilerinin sisteme girişlerinde ve başvuruya ilişkin yaptıkları her işlemde tüm veriler kayıt altına alınmaktadır. CİMER’e yapılan tüm başvurularda istisnasız olarak başvuru sahibinin kimlik ve iletişim bilgileri kamu görevlisine bir dosya halinde sunulmaktadır. Başvurunun işleme alınabilmesi için kişinin kimlik veya iletişim bilgileri gereklidir. Yıldızlı bölümleri açma yetkisi, gerekçenin yazılı olması koşuluyla her birim yetkilisi sayısının %10’una verilir. CİMER bünyesinde gerçekleştirilen tüm işlemlerde mahremiyete ve kişisel güvenliğe atfedilen önem, konuya ilişkin mevcut mevzuatta çok sayıda hüküm bulunmasına rağmen, özerk olarak yayımlanan 3 Haziran 2022 tarih ve 5690 sayılı kanunda da birçok düzenlemede vurgulanmıştır. CİMER Yönetmeliği’nin bölümleri
Örneğin, “kurum ve kuruluşların görev ve sorumlulukları”nı düzenleyen 10/1(d) maddesinde ve “ CİMER personelinin görev ve sorumlulukları”. “Son dönemde gündeme gelen Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’nin talebi incelendiğinde, talebin başvuru sahibi tarafından doğrudan ilgili kurumlara iletildiği ve herhangi bir okuma yapılmadığı tespit edilmiştir. İletişim Personeli Yönetimi tarafından yönlendirme veya başka bir işlem yapılmıştır.”