Avrupa ve Amerika’da havaalanlarında neden kaos yaşanıyor?

Coronavirüs salgınının etkilerinin hafiflemesiyle insanlar yeniden seyahat etmeye başlarken, Avrupa ve ABD’deki havalimanlarında personel sıkıntısı yaz tatili döneminde kaosa neden oluyor.

REKLAM

Coronavirüs salgınının etkilerinin hafiflemesiyle insanlar yeniden seyahat etmeye başlarken, Avrupa ve ABD’deki havalimanlarında personel sıkıntısı yaz tatili döneminde kaosa neden oluyor.

Salgın sırasında yaşanan gerilemenin ardından güçlü bir toparlanma kaydeden havayolu sektörü, personel sıkıntısı ve grevlerle karşı karşıya.

Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki havalimanları ve havayolları, yer hizmetleri, güvenlik personeli ve uçuş görevlileri de dahil olmak üzere tüm alanlarda ciddi personel sıkıntısıyla mücadele ediyor.

Son haftalarda birçok Avrupa havayolu ve havaalanında grev yaşanırken, önümüzdeki ay seyahatlerde daha fazla aksama yaşanması bekleniyor. Londra, Amsterdam, Roma ve Frankfurt gibi şehirlerdeki büyük havalimanlarında uçuş iptalleri ve uzun yolcu kuyrukları yaşanıyor.

Havayolu sektöründe personel sıkıntısı yaşanan ülkelerde seyahat giderek “işkenceye” dönüşüyor.

Hava koşulları ve artan Kovid-19 vakaları havayolu sektörü üzerindeki baskıyı artırıyor

Havayolları yolcu yoğunluğu nedeniyle rahatsızlık ve uzun bekleme süreleri konusunda uyarıda bulunurken, havalimanındaki personel eksikliği nedeniyle bazı uçuşların iptal edilmesi nedeniyle yolcular evlerine dönmek zorunda kalıyor. Uçuşların bazen son dakikada iptal edilmesi gerektiğinden, bazı yolcular havalimanına varıncaya kadar uçuşlarının iptal edildiğini fark edemiyor.

Kovid-19 krizi sırasında pek çok çalışan işini kaybederken, hava koşulları ve son haftalarda artan Kovid-19 vakaları havayolu sektörü üzerindeki baskıyı daha da artırdı.

Bazı hava yolu şirketleri uçuşları erken iptal ederek yaşanacak rahatsızlığı en aza indirmeye çalışırken, havalimanlarında yaşanan hizmet kesintileri nedeniyle yolcular saatlerce beklemek zorunda kalıyor.

Havayolları hizmetlerini uçuş programlarına göre yürütmekte zorlanırken uçuş iptalleri yeni normal haline geliyor.

Kovid-19’un alt değişkenleri Almanya’da personel açığını artırıyor

Son derece bulaşıcı Omicron alt değişkeni Almanya’da yaygınlaştığından, havacılık endüstrisinin düzenli personel hastalıklarını ve izolasyon emirlerini de dikkate alması gerekiyor. Bu durum sektördeki personel sorunlarını önemli ölçüde artırmaktadır.

Havalimanlarında kaos yaşayan yolcular, durumu sosyal medya hesaplarından paylaşıyor.

Bazı Alman politikacılar, çözüm olarak federal polisin de havaalanı kontrollerine katılarak yabancı işçi getirmesini öne sürüyor.

Uzmanlar, bu acil durum tedbirlerinin yakın gelecekte pek çok yapısal sorunu çözme ihtimalinin düşük olduğuna dikkat çekiyor.

Alman Basın Ajansı’nın (DPA) haberine göre, ülkenin en büyük havalimanı olan Frankfurt Havalimanı’nda da personel eksikliği nedeniyle hava kargo trafiğinde sorunlar yaşanıyor. Kargo uçuşları yoğun saatlerden trafiğin az olduğu saatlere kaydırılıyor veya iptal ediliyor. Lufthansa Cargo operasyonlarında, Frankfurt’taki personel sıkıntısı nedeniyle 1 Temmuz’da 4 uçuş iptali ve bazı gecikmeler yaşandığını lütfen unutmayın.

Lufthansa ve iştirakleri uçuşları iptal etti

Lufthansa’nın yan kuruluşları Eurowings, EasyJet ve Swiss de tatil sezonunun yavaş yavaş başladığı bir dönemde uçuşları iptal etmek zorunda kalıyor.

REKLAM

Alman havayolu Lufthansa’nın denetim kurulunun, hava trafiğindeki mevcut kaosu ve şirket açısından ekonomik sonuçlarını görüşmek üzere 6 Temmuz’da toplanacağı biliniyor.

Lufthansa, Kovid-19 salgınının yarattığı 10 milyar avroyu aşan zararın baskısı altında, Almanya’nın en büyük havalimanları olan Frankfurt ve Münih havalimanlarında planlanan 80 bin uçuşun 3 binini iptal etmek zorunda kaldı. Şirketin, Kovid-19’daki artışın kronik personel eksikliğini artırması nedeniyle daha fazla uçuşu iptal etmesi bekleniyor.

2020 yılında toplam 9 milyar euroluk devlet kredisiyle iflastan kurtulan Lufthansa’nın, 2021 yılı sonunda çalışan sayısını 4’te 1 oranında azalttığı kaydedildi.

Birleşik Hizmetler Birliği (Ver.di), mevcut durumun daha da kötüleşmesi nedeniyle Lufthansa’nın Kovid-19 krizi sırasında ciddi şekilde küçülmesini eleştiriyor.

Durumun 2023’ten önce normale dönmesi beklenmiyor

REKLAM

Lufthansa’nın yolcu resepsiyonu ve çağrı merkezi personeli aşırı çalıştıklarını hissederken, kabin ekibi de yolcuların öfkesiyle uğraşmak zorunda kalıyor. Lufthansa, çalışanlarını korumak için daha fazla güvenlik personeli görevlendiriyor.

Öte yandan geçen yıl gönüllü erken emeklilik programını kabul eden 300 civarında Lufthansa pilotunun 1 Ağustos’ta şirketten ayrılması bekleniyor.

Alman Ekonomi Enstitüsü’nün tahminlerine göre, Alman havalimanlarında şu anda yaklaşık 7.200 vasıflı işçi bulunmuyor.

Almanya’nın 16 eyaleti arasında yalnızca ülkenin en kalabalık eyaleti olan Kuzey Ren-Vestfalya’da (NRW) okullar tatil olurken, geri kalan 15 eyalette okulların temmuz ve ağustos aylarında kapatılması bekleniyor. Okulların tatil edilmesi ve seyahat eden insan sayısının artmasıyla sorunların daha da kötüleşebileceği belirtiliyor.

Alman havalimanları ve havayollarında haftalardır personel sıkıntısı nedeniyle yaşanan sorunlar uçuş iptallerine ve gecikmelere neden olurken, Alman havayolu Lufthansa bu durumun 2023 yılına kadar normale dönmesini beklemiyor.

REKLAM

Türkiye’den geçici işçilerin Almanya’ya girişine yeşil ışık

Alman Hava Taşımacılığı Ekonomisi Derneği (BDL), havalimanlarında çalışmak üzere yurt dışından personel girişinin önündeki yasal engellerin kaldırılması amacıyla Federal Çalışma Bakanlığı’na teklif sundu.

Alman hükümeti, havalimanlarındaki personel sıkıntısının giderilmesi için başta Türkiye olmak üzere yurt dışından geçici işçi getirilmesine yeşil ışık yaktı.

Firmaların yurt dışından getirdiği personele hükümetin hızla oturma ve çalışma izni vereceğini de belirtmek gerekiyor.

BDL, Türkiye’den gelen işçilerin A2 düzeyinde Almanca konuştuğunu, havayolu birliği IATA’nın gerekliliklerini karşılayan sertifikalı tehlikeli madde eğitimi aldıklarını ve Alman güvenilirlik kontrollerinin gerekliliklerini karşıladıklarını söyledi.

REKLAM

İngiltere’de 10.000’e yakın uçuşun iptal edilmesi bekleniyor

Personel eksikliğinden kaynaklanan kaos nedeniyle İngiltere’de 10 bine kadar uçuşun iptal edilebileceği ve 1,5 milyon yolcunun bu durumdan etkilenebileceği tahmin ediliyor.

Londra Heathrow Havaalanı, önümüzdeki iki ayın en yoğun seyahat sezonuna hazırlanırken 1000’den fazla iş arıyor.

Ülkedeki birçok havayolu şirketindeki grevler personel eksikliğini daha da artırırken, bazı seyahat uzmanları Heathrow Havalimanı’ndaki durumu “tam bir kaos” ve “sıfır müşteri hizmeti” olarak tanımlıyor.

Salgın sırasında maaşları kesilen ve yüksek enflasyon karşısında çalışanlar haklarını ararken, 700 civarında British Airways sendika üyesi çalışanın bu ay harekete geçerek Heathrow’daki hava trafiğini “felç etmek” istediği iddia ediliyor.

REKLAM

Son dönemde grev yapan demiryolu işçileriyle arası bozulan İngiliz hükümeti de havalimanlarındaki kaosa öfkeli.

Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanı Grant Shapps sorunu çözmek için 22 maddelik bir plan açıklarken, hükümet aynı zamanda sektörde yeni işçilerin daha hızlı bulunmasına ve eğitilmesine yardımcı olmayı da planlıyor.

Grevler Fransa’daki hizmetleri de yavaşlattı

Perşembe günü Paris Charles-de-Gaulle havaalanında yer personelinin greve gittiği ve hizmetlerin yavaşladığı bildirildi.

Gün içinde tarifeli uçuşların yüzde 17’sinin, kalkış ve inişlerin ise yüzde 10’unun iptal edildiğini belirtmekte fayda var. Protestocuların terminallere erişimi de engellediği bildirildi.

REKLAM

Fransız Sivil Havacılık Otoritesi’nin grev nedeniyle Paris Charles-de-Gaulle havaalanından uçuşları azaltma kararı aldığını lütfen unutmayın.

30 Haziran’da greve başlayan havalimanı çalışanları ücret artışı ve çalışma koşullarının iyileştirilmesini isterken sendikalar trafiğin yeniden başlamasına karşı personel sayısının artırılmadığını savunuyor.

Çalışanlar 8-10 Temmuz tarihleri ​​arasında yeniden grev yapacaklarını açıklarken, söz konusu havalimanının taşeron firmalarının personeli de 13-17 Temmuz tarihleri ​​arasında yeni grevler planlıyor. Bu durumun yaz başında seyahat eden yolcular için daha fazla aksamaya neden olması bekleniyor.

Sendikalar maaşlara ayda 300 avro net artış yapılması çağrısında bulunuyor.

İspanya, Belçika, İtalya, Portekiz ve Hollanda’da da sorunlar var

REKLAM

İspanya, Belçika, İtalya, Portekiz ve Hollanda’daki havalimanlarında da personel yetersizliği nedeniyle sorunlar yaşanıyor.

Ryanair kabin personelinin geçen hafta sonu İspanya, Portekiz ve Belçika’da üç günlük bir grev düzenlemek üzere Fransa ve İtalya’daki meslektaşlarına katıldığı söyleniyor.

Uygun fiyatlı havayolları Ryanair ve Easyjet’teki gecikmelerin birçok yolcunun hayatını zorlaştırdığı söyleniyor.

Havayolu Iberia, pasaportlarını kontrol edecek polis memuru sayısının yetersiz olması nedeniyle Mayıs ve Haziran ayları arasında 15.000 yolcunun Madrid uçuşlarını kaçırdığına dikkat çekiyor.

Amsterdam Schiphol Havalimanı’nda personel eksikliğinin yol açtığı kaos, Hollanda’da ağırlığını hissettirmeye devam ediyor. Havayollarının uçuşlarını Schiphol Havalimanı’ndan başka şehirlere kaydırdığı bildirildi.

REKLAM

American Airlines’ın, havalimanının talebi üzerine Amsterdam Schiphol seferlerinin bilet satışını geçici olarak durdurma kararı aldığı biliniyor.

Cuma gününden bu yana ABD’de 1.100’den fazla uçuş iptal edildi

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki uçuş iptalleri ve gecikmeler, kötü hava koşulları ve personel sıkıntısı nedeniyle bu yıl pandemi öncesine kıyasla arttı.

Havayolları Cuma gününden bu yana ABD’de 1.100’den fazla uçuşu iptal ederken, yaklaşık 11.000 uçuşta da gecikme yaşandı.

4 Temmuz Bağımsızlık Günü tatili nedeniyle hafta sonu ülkenin havalimanları yoğun olurken, işletmeler ve federal yetkililer aksaklığı hafifletmek için çabalarını sürdürdü.

REKLAM

FlightAware verilerine göre 1-29 Haziran tarihleri ​​arasında yaklaşık 176 bin uçak en az 15 dakika rötar yaptı. Bu rakam tarifeli uçuşların %23’üne tekabül ediyor. Aynı dönemde 20 binden fazla (yaklaşık yüzde 3) uçuş iptal edildi.

Bu duruma paralel olarak tüketici şikayetleri de artarken, son verilere göre ABD Ulaştırma Bakanlığı’na Nisan ayında yolculardan havayolu şirketlerine yönelik 3.105 şikayet geldi. Geçen yılın aynı dönemine göre şikayet sayısında yüzde 300 artış yaşandı.

Karşılaşılan zorluklarla karşı karşıya kalan havayolları, yaşanan aksaklıkların nedeni olarak kötü hava koşullarını, personel eksikliğini ve hava trafik kontrolündeki personel sorunlarını gösterdi.

Havayolu endüstrisi maliyetleri azaltmak için binlerce işçiyi işten çıkardı

Sivil havacılık sektörü, ülkeler arası seyahatlerde büyük kısıtlamaları tetikleyen Kovid-19 salgınının başlangıcından bu yana zor bir kaç yıl geçirdi.

REKLAM

2020 yılında yolcu sayısı bir önceki yıla göre yüzde 60 oranında azalırken, 2021 yılında da düşüş yüzde 50 oranında devam etti.

Havayolları iki yılda yaklaşık 200 milyar dolar kaybederken sektör, şimdiye kadar karşılaştığı en kötü krizde maliyetleri düşürmek için binlerce işçiyi işten çıkarmak zorunda kaldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir