Mahir Alan (DHA)
Oluşturulma tarihi: 28 Aralık 2024 15:16
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, şunları söyledi: “Bugün ülkemizde araç sayısı 31 milyona ulaşmış olsa da ortalama seyahat hızımız 90 kilometre civarına çıktı. 6 bin 101 kilometre ila 29 bin 700 kilometrenin üzerinde Bugün 81 ilimizin 77’si bölünmüş yollarla birbirine bağlı” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kahta-Narince-Siverek yolunun açılış törenine katıldı. Törende konuşan Bakan Uraloğlu, AK Parti’nin iktidara geldiği 2002 yılından bu yana Adıyaman’ın ulaşım ve haberleşme altyapısına 29 milyar 320 milyon liralık yatırım yaptığını belirterek, şöyle konuştu: “İlçelere bölünmüş yolun uzunluğunu artırdık. Adıyaman’ın 23 kilometreden 273 kilometreye kadar sıcak kaplamalı bitümlü yolu bulunmayıp, 123 kilometrelik sıcak kaplamalı bitümlü kaplama yapılması, Adıyamanlı hemşerilerimize yol konforunu kazandırdık, “Adıyaman’ı bir yanda Kahramanmaraş’a, Gaziantep’e, Adana ve Mersin’e, bir yanda Malatya ve Elazığ’a, diğer yanda bölünmüş yollarla Şanlıurfa’ya bağladık” dedi. .
“TRAFİK GÜVENLİĞİ EN ÜST SEVİYEYE ÇIKACAK”
Kentte 9 ayrı ulaşım projesinin halen devam ettiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Bu noktada Adıyaman’ın Diyarbakır’a, güneydoğunun da Merkez’e bağlanması açısından büyük önem taşıyan Kahta-Narince-Siverek yolu. Anadolu bölgesi, Adıyaman’ın hem geçmişinin izlerini hem de şehrin ışıltısını taşıyor.” Geleceğe giden bir yol haline geldi. Toplam 40,8 kilometre uzunluğunda, Türkiye’nin en büyük eğimli asma köprülerinden olan yolumuzu tasarladık. Nissibi Köprüsü ve 2,6 kilometrelik köprü bağlantı yolunu daha önceki yıllarda tamamlayarak trafiğe açtık. Bugün toplam uzunluğu 656 metre olan 2 adet çift köprü ve 2 adet üst geçidi tamamlayıp devreye almanın mutluluğunu yaşıyoruz. Kahta-Eceler mevkiinde 27 kilometrelik güzergaha ek olarak 60 metre -Narince-Siverek yolunun tamamlanmasıyla mevcut yoldaki heyelan kesimlerini ortadan kaldırarak güzergahta trafik güvenliğini maksimuma çıkaracağız. Şu anda 52 kilometre olan güzergahı 11,2 kilometre kısaltıp yolculuk süresini de 30 dakika azaltarak 55 dakikadan 25 dakikaya düşüreceğiz. Böylece yılda 706 milyon lirası zaman, 247 milyon lirası akaryakıt olmak üzere toplam 953 milyon lira tasarruf etmiş olacağız. Çevreye zarar veren araçlardan kaynaklanan karbon emisyonunu 18 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız” dedi.
EKONOMİK BÜYÜMENİN İLK ŞARTI ULAŞIM ALTYAPILARIDIR
Bakan Uraloğlu şöyle devam etti: “Yatırımlarımızın toplumsal refahın artırılmasında önemli kilometre taşlarından biri olduğu anlayışıyla hareket ederek, 2002 yılında ülkemizi doğudan batıya, kuzeyden güneye üst düzey bir yol ağıyla çevreledik. Toplam Ülkemizdeki araç sayısı 8,5 milyon civarında olup yol uzunluğumuz 6.101 kilometre iken ortalama seyahat süremiz 40 kilometre oldu. Ülkemizde araç sayısı 31 milyona ulaşmış olmasına rağmen bunu bölünmüş yollarımızın uzunluğunu 6.101 kilometreden 29.700 kilometrenin üzerine çıkararak başardık. Bugün 81 ilimizin 77’si karayoluyla birbirine bağlı. bölünmüş olup yakın zamanda Aydın-Denizli Otoyolu’nun yanı sıra Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Köprüsü, Tüneli’ni de tamamlayarak otoyol ağımızı 3.796 kilometreye çıkardık. Avrasya’nın Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü, Ankara-Niğde Otoyolu gibi mega otoyol projelerini tamamlayarak hizmete açtık. Toplam tünel uzunluğunu 50 kilometreden 789 kilometreye, köprü ve viyadüklerin toplam uzunluğunu ise 311 kilometreden 794 kilometreye çıkardık. Adıyaman, Şanlıurfa ve Diyarbakır’ı birbirine bağlayan Siverek-Kahta Otoyolu’nun 1992 yılında sular altında kalmasından sonra, Fırat Nehri’nin ayırdığı iki yakayı birleştiren ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Boğaz Köprüsü olarak nitelendirilen Nissibi Köprüsü’nü inşa ettik. Nissibi Köprüsü sayesinde iki kıyı arasında sınırlı şartlarda feribot seferleriyle sağlanabilen ulaşımı çok daha güvenli ve konforlu hale getirdik. “Köprüden hizmete girdiği 2015 yılından bu yana 5 milyon 780 bin araç geçti.” Bakan Uraloğlu, konuşmasının ardından törene katılanlarla birlikte sokağın açılış kurdelesini kesti.